T'has preguntat mai si condueixes massa ràpidament?
Una de les conseqüències de conduir un vehicle elèctric és que canvia notablement la forma de conduir. Si bé és cert que un cotxe elèctric es pot conduir pràcticament de la mateixa manera que un de combustió, és un fet que la immensa majoria de conductors de vehicles elèctrics acabem buscant la màxima eficiència i per tant el menor consum a l'hora de circular amb els nostres cotxes, ja sigui per tal d'obtenir la màxima autonomia, o potser també perquè som més conscients de la quantitat d'energia que requereix un desplaçament amb vehicle privat. Potser és perquè ens hem acostumat al silenci i a la sensació de relax que proporciona el fet de conduir un vehicle elèctric, i volem potenciar encara més aquestes sensacions. Potser és una barreja de tot plegat.
Després d'haver conduit més de 75.000 quilòmetres amb cotxe elèctric, i per tant, fer-ho d'una forma molt més relaxada, no me'n puc estar de reflexionar sobre hàbits de conducció, ara que sóc més conscient de com condueix molta gent.
Fa temps que no t'avança ningú per la carretera? Si algú ho fa, penses que és un boig pel fet d'anar encara més de pressa que tu?
Se t'accelera el pols i la respiració pel sol fet de conduir?
Quan hi ha un carril per a vehicles lents, prems a fons l'accelerador, mirant d'avançar tants vehicles com sigui possible? Algun cop has tingut una situació complicada en acabar-se el doble carril, evidentment per culpa dels qui van massa lents i fent nosa als qui teniu pressa?
Et fa nosa qui condueix per sota del límit màxim? Encara més, et fa nosa qui no condueix prou pel damunt del límit màxim?
Has de vigilar sempre els radars, mirar si hi ha cotxes camuflats fent controls de velocitat o trípodes o caixes taronja, perquè normalment vas pel damunt del límit màxim permès?
Les rotondes són un problema perquè tothom hi condueix amb excessiva lentitud al teu parer? Trobes que els límits de velocitat que hi ha per a accedir-hi són absurds?
De vegades avances altres vehicles per carrils d'incorporació o de sortida, perquè van massa a poc a poc i et fan nosa?
Toques el clàxon quan han passat 5 segons des que el semàfor s'ha posat verd i el cotxe del davant no arrenca? I quan han passat 2 segons?
T'acostes agressivament al cotxe del davant perquè et fa nosa, a veure si s'espavila?
Fas llums als cotxes del davant quan no et deixen lliure prou ràpidament el carril de l'esquerra perquè puguis seguir avançant?
Quan surts d'un peatge, prems a fons l'accelerador per a avançar als conductors "normals" abans no t'acabin fent nosa abans de seguir per l'autopista?
Si has contestat afirmativament a una o més d'aquestes preguntes, pensa que:
-Estàs augmentant el consum i castigant la mecànica del teu cotxe
-Estàs augmentant els teus nivells d'ansietat i estrés
-Estàs augmentant les possibilitats de tenir/provocar un accident
I tot això per guanyar, en el millor dels casos, un miserable minut de mitjana en un trajecte de mitja hora. Segur que paga la pena? T'has preguntat mai com seria l'experiència de conduir sense tot aquest estrés i ansietat? Per què no ho proves? Què et semblaria sortir un minut abans, o cinc minuts abans, i tenir una experiència totalment diferent? T'aconsello que ho provis. Potser et passaran les ganes de conduir tal com ho feies fins ara, hi guanyarà la teva salut, hi guanyarà la teva butxaca, hi guanyarà la qualitat de l'aire que respires i hi guanyarem tots. Acceptes el repte?
3 comentaris:
Encertat com sempre Sr Mallafré.
Vivim en la societat de l'immediat, de l'avui per ahir de guanyar minuts a una cosa que pot ser fins i tot plaent si t'ho proposes.
Jo aquest estiu m'he enganxat un 80 al meu cotxe fart dels qui tenen pressa per arribar no se on a fer un cafè.
Abans els tenia a sobre... ara es distancien.... m'és igual si és legal o no... jo no vaig a més de 80 que a la mort tots hi arribarem i potser aixecant el pedal del gas la podem esquivar en algun revolt.
Salut!
És vostè molt amable senyor Niu, m'alegra que coincidim!
Publica un comentari a l'entrada